Kruhový trénink

HISTORIE KRUHOVÉHO TRÉNINKU 

  • Kruhový trénink se zrodil v USA a vyvinul ho americký fyziolog Bob Gajda
  • Kruhový trénink je matkou kulturistiky a silových sportů, dříve nebyly s posilovnách moderní stroje na posilování různých svalových partií. Lidé si museli vystačit s činkami a osou a mezi jednotlivé cviky bylo vkládané aerobní cvičení (kardio)
  • Poté byl kruhový trénink modifikován a upraven do nynější podoby. 

35

PRINCIP KRUHOVÉHO TRÉNINKU

  • Principem je maximální krevní cirkulace po celém těle, protože se přechází ze cviku jedné partie na cvik jiné svalové partie (většinou co nejvzdálenější) a běžně se jedná o pět až šest stanovišť, která se takto projdou bez odpočinku, a přestávka je až po ukončení jedné sekvence. To se opakuje většinou třikrát a je možné sestavit si třeba dvě sekvence. 
  • Systém tedy vycházel z principu prohnat co nejvíce krve svalovými partiemi, což je zásadní rozdíl od zcela převažujícího systému překrvení (flushing) - tedy nahnat do svalů pomocí postupného zatěžování svalových partií co nejvíce krve a sval maximálně prokrvit. Maximální krevní cirkulace má své výhody v průběžném odplavování únavových látek, zatížení celého těla, zrychlená redukce tuků.
  • Tento systém prokrvení svalů po celém těle vede ke svalové námaze (tělo má větší plochu na zotavení) a tím pádem k redukci tuků
  • Pokud je mezi jednotlivé silové cviky vložená aerobní činnost (kardio), posilujeme také náš kardiovaskulární systém. Což je často přehlíženým pozitivním efektem kruhového tréninku, že srdce a kardiovaskulární systém trénujete právě tak efektivně jako Vaše svaly. Tepová frekvence by se měla pohybovat dle stáří a kondice mezi 60 až 90 % maximální hodnoty a na této hodnotě by měla setrvat alespoň 20 až 30 minut.

VÝHODY KRUHOVÉHO TRÉNINKU

  • Efektivně posiluje vaše svaly a srdce
  • Efektivně spaluje tuky a formuje naši postavu
  •  Šetří naše klouby
  • Je nezbytný pro každého sportovce!
  • Rozvíjí naši flexibilitu 
  • Za velmi krátký čas spálíme velké množství kalorií.

PROČ NEZAŘADIT KRUHOVÝ TRÉNINK DO VAŠEHO ŽIVOTA?

 

logofinal

JÉČKO Fitness - jediné místo v Hlinsku , kam se budete rádi vracet nejen za sportem, ale také za přáteli a pohodovou atmosférou!

JÉČKO Fitness pro ženy

Wilsonova 235, 539 01 Hlinsko
  Mgr. Jitka Ouřecká
  IČ: 05379555

Kontakt

info@fitko-jecko.cz

+420 776 824 386

+420 776 824 745

©2020 JÉČKO Fitness. All Rights Reserved.   Hosted on MyDreams VPS